اينجه هنر

آیت‌ا... خامنه‌ای: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست. دوستان،بسيار خرسندم ،ازاينكه چند لحظه با شما هستم.وشما نيز با نوشتن نظرا ت خود مرا در بهتر بودنم ياري نماييد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:هنر,بافت,دانش آموز,ساعت 13:55 توسط دبير هنر| |

عقاب وقتي ميخواهد به ارتفاع بالاتري صعود كند،در لبه يك صخره،به انتظار يك اتفاق مي نشيند!
مي دانيد اتفاق چيست؟گردبادي كه از روبه رو مي ايد!
عقاب به محض اين كه امدن گرد باد را حس كرد،بال اي خود را مي گشايد و اجازه ميدهد باد،اورا باخود بلند كند.
به محض اين كه طوفان قصد سرنگوني عقاب را كرد،اين پرنده بلند پرواز،سر خود را به اسمان بلند ميكند وعمود بر طوفان مي ايستد ومانند گلوله توپي ،به سمت بالا پرتاب مي شود.او آن قدر با كمك باد مخالف،اوج ميگيرد تا به ارتفاع مورد نظر،در بالا ترين نقطه كوهستان،ماورا مي گذيند.خوب به شيوه عقاب براي بالا رفتن دقت كنيد .او منتظر حادثه مي ماند،حادثه اي كه براي مرغ هاي زميني يك مصيبت و بلاست.او منتظر طوفان مينشيند تا زا انرژي پنهان در گرد باد،به نفع خود استفاده كند. وقتي طوفان از راه ميرسد ،عقاب به جاي زانوي غم بغل گرفتن وبه كنج سنگ ها پناه بردن،جشن ميگيرد وخود را به بالا ترين نقطه ي باد ميرساند واز آن جا ،سنگين ترين ضربه هاي گرد بادرا به نفع خويش استفاده ميكند.

او نه تنها از نيروي مخالف نمي هراسد،بلكه منتظر ان نيز مينشيند چرا كه مي داند اين انرژي پنهان در نيروي مخالف است كه مي توانداو را به فضاي بالا تر پرتاب كند.

 

 

 

نوشته شده در جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:آنچه بايد بياموزم,عقاب,,ساعت 1:23 توسط دبير هنر| |

معلمان و والدین باید اجازه دهند که بچه ها کارهای هنری انجام دهند، چراکه انجام کارهای هنری مقدمه اندیشیدن برای بچه هاست و به ایده ها و کارهای دستی آنها باید احترام گذاشت و درس هنر در دوره ابتدایی برای دانش آموزان مجالی است برای تفکر، و باید کلاس هنر با سایر کلاس ها متفاوت باشد ; هدف این است که قوه خلاقه دانش آموزان را بیدار و شکوفا کنیم.

این نوشتار درپی آن نیست که اعتبار و اهمیت درس هنر را در دوره ابتدایی وراهنمایی یادآوری کند، بلکه قصد دارد اولیا و معلمان را متوجه هنر و فواید کارهای دستی دانش آموزان کند و اگر معلمان و اولیا» دانش آموزان به هنرو کاردستی بهای لازم را دهند شاهد رشد و بالندگی و ظهور هزاران استعداد برجسته در رشته های گوناگون در کشورمان، در آینده خواهیم بود.
پدرها و مادرها باید پیگیر درس هنر فرزندانشان باشند و بدانند بی توجهی اولیا» و معلمان به درس هنر چه ضررهای جبران ناپذیری را به روح و روان و قوه خلاقیت آنها وارد می سازد. 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:هنر,دانش آموز,ساعت 19:26 توسط دبير هنر| |

مدرسه درمیان نهادهای تعلیم و تربیت جامعه جایگاه ویژه ای دارد. درواقع مدرسه بعد از خانواده مهمترین عامل در پرورش افراد است.
در حدود سن هفت سالگی تربیت افراد در مدرسه آغاز می شود و تا دوران جوانی ادامه دارد. در این مدت دانش آموزان در جنبه های مختلف جسمانی، عقلانی، اخلاقی، هنری و غیره پرورش پیدا می کنند.
مدرسه کانونی است که در آن دانش آموز در معرض تجربیات جدید قرار می گیرد و وجود همکلاسی ها، شرایط و روابط تازه، عرصه ای را برای کسب مهارت های اجتماعی فراهم می کند، درنهایت آموزش رسمی، فرد را برای یادگیری میراث فرهنگی جامعه در قابل تعلیمات مدرسه ای آماده می سازد.
اودلوم معتقد است که نظام آموزشی امروز برای نیازهای مختلف دانش آموزان در مراحل مختلف رشد و باتوجه به تفاوت های فردی آنان کافی نیست، نظام آموزشی چنین است که به دانش آموز هرچه گفته می شود، باید انجام دهد و اگر از قبول آن سرباز زند به نوعی تنبیه و زندگی برای او تلخ می شود.
اگر مطالب آموختنی برای دانش آموزان جالب نباشد به طرف آن نمی روند. جالب توجه بودن برای روان ما شبیه اشتهای به غذا برای جسم است. همان طور که جسم غذای ناخوشایند را رد می کند، فکر ما نیز غذای نامطبوع را رد می کند.
موفقیت یک نظام آموزشی مستلزم وجود ۵رکن است:
۱) برنامه تحصیلی مناسب
۲) معلمان کافی و با صلاحیت
۳) کتاب ها و وسائل درسی مناسب
۴) آموزشگاه های مطابق با وضعیت جغرافیایی و با کیفیت مناسب
۵) سازمان اداری مطابق با مقتضیات اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی کشور.
علل ناکارآمدی وبی رغبتی به درس هنررا میتوان در موارد زیر جستجو کرد.
الف) تربیت در فضای بسته: در فضای بسته خلاقیت های مجالی برای ظهور پیدا نکرده، در نتیجه نظام تربیتی از همفکری و مشارکت همگانی محروم می گردد و از نظریات انتقادی و اسلامی نیز بی بهره می ماند.
ب) تکیه بر آموزش به جای تربیت : آموزش در یک نظام تربیتی سهمی بسیار کوچک دارد و کارآمدی یک نظام با استفاده از روش های خاص تربیتی در قالب برنامه های متنوع افزایش می یابد.
ج) استفاده بیش از حد تربیت تبلیغی، شعاری و حتی تجمعی: اگر چه تبلیغات در دنیای امروز از تأثیرات فراوانی برخوردار است، اما نمی تواند به درونی شدن ارزش ها کمک زیادی نماید، حال آنکه یک نظام تربیتی کارآمد باید بیش از هر چیز به درونی شدن آموزه های خود در افراد بیندیشد.
د) عدم پاسخ به سؤالات افراد: جلوگیری از طرح سؤالات و عدم تولید پاسخ های اصولی برای این قبیل سؤلات نه تنها مایه از بین رفتن این پرسش ها نمی شود بلکه پتانسیل عظیمی را برای عصیان در افراد ایجاد خواهد کرد.
 
 


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,ساعت 19:22 توسط دبير هنر| |

موفقيت از ديدگاه سقراط
مرد جواني از سقراط پرسيد كه رمز موفقيت چيست؟ سقراط به مرد جوان گفت:كه صبح روز بعد به نزديكي رود خانه بياييد.هر دو حاضر شدند.                                                                           سقراط از مرد جوان خواست كه همراه او وارد رود خانه شود.وقتي وارد رود خانه شدند و آب تا زير گردنشان رسيد سقراط با زير اب بردن سر مرد جوان،اورا شگفت زده كرد.مرد تلاش ميكرد خورا رها كند اما سقراط قوي تر بود واو را تا زماني كه رنگ صورتش كبود شد محكم نگه داشت.

سقراط سر مرد جوان را از آب بيرون كشيد واولين كاري كه مرد جوان انجام داد كشيدن يك نفس عميق بود . سقراط از او پرسيد:در ان وضعيت تنها چيزي كه ميخواستي چه بود؟پسر جواب داد:هوا. سقراط گفت:اين راز موفقيت است!اگر همان طور كه هوارا ميخواستي در جستجوي موفقيت هم باشي به دستش خواهي اورد. رمز ديگري وجود ندارد... 

نوشته شده در پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:موفقيت,سقراط,نياز,ساعت 18:57 توسط دبير هنر| |

مادرم گفت:زلزله نشانه ي قدرت خداي تواناست.
گفتم:اما زلزله خيلي وحشتناك است.
گفت:خدا را شكر!انسان توانايي هاي زيادي دارد.مثلا مي تواند خانه هايي بسازد كه با زلزله خراب نشوند.
مي داني؟خدا مي خواهد كه از توانايي هايمان اسفاده كنيم. در اين صورت زلزله نيز چيز خطر ناكي نيست.

خدا نمي خواهد هيچ بچه اي آسيب ببيند. 

نوشته شده در پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:پيام,انسان,ساعت 18:48 توسط دبير هنر| |

وقتی ما طرحمان را به صورت سه بعدی روی کاغذ میاریم درواقع یک پرسپکتیو ایجاد کردیم.چون اکثرآ نقاشی روی  صفحات  صاف  و  تخت  ( سطح) انجام می شود ، در نتیجه نمی توان به طور واقعی  ایجاد  دوری – نزدیکی ، گودی – برجستگی ، پستی بلندی نمود .همچنانکه در عکاسی نیز این محدودیت وجود دارد ، ولی می توان روشها و شگرد هایی به کار برد که بیننده تصور کند اشیا را دور – نزدیک ، برجسته و یا گود می بیند .در زبان تجسمی به  سطوح صاف و تخت ، دو بعدی یا سطح گویند.به شکل های برجسته – گود ، دور یا نزدیک  ، سه بعدی یا  حجم گفته می شود .يك مستطيل ويامربع دوبعدي ولي مكعب ويامكعب مستطيل سه بعدي داراي(درازا.پهنا.وعمق)ميباشد

در پرسپكتيو يك اصل كلي است كه هر جسمي نزديكتر باشد بزرگتر ديده ميشود وهرچه دورتر 

قرار گيرد كوچكتر ديده خواهد شد.

 

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:هنر ,پرسپكتيو,ساعت 14:2 توسط دبير هنر| |

پدری دست بر شانه پسر گذاشت و از او پرسید: تو میتوانی مرا بزنی یا من تورا؟
پسر جواب داد:من میزنم
پدر ناباورانه دوباره سوال را تکرار کرد ولی باز همان جواب را شنید
با ناراحتی از کنار پسر رد شد بعد از چند قدم دوباره سوال را تکرار کرد شاید جوابی بهتر بشنود. ... ...
پسرم من میزنم یا تو؟
این بار پسر جواب داد شما میزنی؟
پدر گفت چرا دوبار اول این را نگفتی؟؟؟

پسر جواب داد تا وقتی دست شما روی شانه من بود عالم را حریف بودم ولی وقتی دست از شانه ام کشیدی قوتم را با خود بردی

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:پدر,ماكو,تكيه گاه,ساعت 21:7 توسط دبير هنر| |

                                                         انسان سه راه دارد ،

اندیشه (والاترین راه ) ،

                                تقلید (آسان ترین راه ) ،

                                                                                      تجربه (تلخترین راه)

 

 

جرا؟

 

 

 

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:عكس,انسان,قيمت,ساعت 20:4 توسط دبير هنر| |


Power By: LoxBlog.Com

خدمات وبلاگ نويسان جوان

استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین

;font-size: 8pt ;TEXT-ALIGN: center ;font-family: Tahoma ;FONT-WEIGHT: bold ;}