اينجه هنر

آیت‌ا... خامنه‌ای: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست. دوستان،بسيار خرسندم ،ازاينكه چند لحظه با شما هستم.وشما نيز با نوشتن نظرا ت خود مرا در بهتر بودنم ياري نماييد.

هنرمند ژاپنی Hirotoshi Ito 

مجسمه های منحصر به فردی از سنگ خلق می کند. او تکه سنگها و صخره ها در ابعاد مختلف را به شخصیتهای عجیب و اشیای جالب تبدیل می کند .


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,ساعت 23:20 توسط دبير هنر| |

دختر دانش آموزی صورتی زشت داشت . دندان هایی نامتناسب با گونه هایش ،موهای کم پشت و رنگ چهره ای تیره .روز اولی که به مدرسه جدیدی آمد ، هیچ دختری حاضر نبود کنار او بنشیند .نقطه مقابل او دختر زیبارو و پولداری بود که مورد توجه همه قرار داشت .او در همان روز اول مقابل تازه وارد ایستاد و از او پرسید : میدونی زشت ترین دختر این کلاسی ؟ 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,ساعت 23:0 توسط دبير هنر| |

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دير شده ميدونم ولي با پوزش از دوستان عكسهادير به دستم رسيد. به بزرگي ببخشيد.

 

 

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:,ساعت 21:19 توسط دبير هنر| |

 

 
نقاشیخط به معنای ساده ترکیبی از خطاطی و نقاشی می باشد و شیوه ای است از نقاشی مدرن و خوشنویسی سنتی که مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی در دنیای امروز آشنا می کند و هنرمند را در عرصه وسیعی از نوگرایی قرار می دهد تا بتواند با تکنیک های خلاقانه ایی که در این مسیر تجربه می کند به نوآوری و شکل گیری این شیوه بپردازد و حتی این شیوه را با رعایت فرم و مفهوم عینی تا سبک های انتزاعی سوق دهد .
http://8pic.ir/images/42k3pqysoseaby39r3.jpg                      

 

نقاشیخط شیوه‌ای است در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی که به تدریج از در دهه سی و چهل خورشیدی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت.......  


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:,ساعت 20:17 توسط دبير هنر| |

 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:,ساعت 20:17 توسط دبير هنر| |

در هوش هنری ارتباط مغز و دست به طور کلی هوش دیداری از قدرت خوبی برخوردار است که دانش‌آموزانی که هوش خوبی در این بخش دارند میتوانند بین گزینههای دیداری و اجرایی آن با دست ارتباط خوبی برقرار کرده و آن را مجسم کنند.

یک کارشناس هنر مقطع راهنمایی گفت: به دلیل بی‌توجهی به جایگاه هنر در سیستم آموزش و پرورش، هنوز هم زنگ‌های هنر به عنوان زنگ تفریح محسوب می‌شوند
محمدباقر آذرکیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این تفکر اشتباهی است که دانش‌آموز باهوش و زرنگ دانش‌آموزی است که در درس ریاضی یا فیزیک نمره خوبی بگیرد، زیرا هر فردی چند هوش دارد که از آن جمله هوش شنوایی، بینایی، هوش ریاضی، اجتماعی و هوش هنری را میتوان نام برد 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:,ساعت 3:27 توسط دبير هنر| |

 
 
 
امروزه ثابت شده است که خلاقیت یک ویژگی صرفاً ذاتی نیست، بلکه همه ی انسان ها از این توانایی برخوردار هستند و همه درجات گوناگونی از این استعداد را  دارند. علاوه بر این عواملی همچون مهارت یابی ، آموزش پذیری ، انعطاف پذیری ، سطح دانش و آگاهی ، خطرپذیری ، نترسیدن از اشتباه و شکست نیز در میزان خلاقیت و نوآوری دانش آموزان تأثیر فراوان دارند. معلم می تواند همه ی این عوامل را  به صورت یک مجموعه در دانش آموزان شناسایی کند و بکوشد آن ها را پرورش دهد. در این مقاله سعی شده است عوامل مؤثر در خلاقیت شناسایی و راه کارهایی برای پرورش این توانایی در دانش آموزان ارائه شود.
      تعریف خلاقیت:
      ·   خلاقیت ؛ نمایش بالاترین درجه ی سلامت عاطفی ( وجود افراد سالم در جریان خود بهسازی)
      ·     خلاقیت ؛ دوباره نگاه کردن است.
      ·    خلاقیت ؛ خارج شدن از پشت درهای بسته است.
      ·    خلاقیت ؛ عبارت از عمیق تر دیدن یک مسئله است.
      ·   خلاقیت ؛ فرایند مقابله ای واقع بینانه با یک مسئله و درگیری و جذب شدید آگاهی با هوشیاری و مرتبط ساختن مطالب با یکدیگر به نحوی تکامل یافته است.

  


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:,ساعت 2:55 توسط دبير هنر| |

- آنان که تجربه های گذشته را به خاطر نمی آورند محکوم به تکرار اشتباهند.
وقتی به چیزی می رسی بنگر که در ازای آن از چه گذشته ای.
آدم های بزرگ شرایط را خلق می کنند و آدم های کوچک از آن تبعیت می کنند.
به خودت بیاموز هر کسی ارزش ماندن در قلب تو را ندارد.
هرگاه نتونستی اشتباهی رو ببخشی اون از کوچکی قلب توست، نه بزرگی اشتباه.
- همیشه حرفی رو بزن که بتونی بنویسی، چیزی رو بنویس که بتونی امضاش کنی و چیزی رو امضاء کن که بتونی پاش بایستی.
لیاقت محبت و مهربانی دیگران را داشته باش.

و این رو هم همیشه به یاد داشته باش که هرگاه با آدم های موفق

مشورت کنی شریک تفکر روشن آنها خواهی بود

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:,ساعت 2:32 توسط دبير هنر| |

 


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,ساعت 23:34 توسط دبير هنر| |

  

روزی رسول خدا (صل الله علیه و آله) نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد.
پیامبر(صل الله علیه و آله) از او پرسید:
ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی.
آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟
عزارئیل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت:…
۱- روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن یک کشتی را در هم شکست همه سر نشینان کشتی غرق شدند، تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج ملایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شد و پسری از وی متولد شد، من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم، دلم به حال آن پسر سوخت.
۲- هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود پرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کرد و خروارها طلا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود. وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد، هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم، آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد.
در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر (صل الله علیه و آله) رسید و گفت ای محمد! خدایت سلام می رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به آدمیان مهلت می دهیم و لی آنها را رها نمی کنیم.
نوشته شده در یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,ساعت 23:9 توسط دبير هنر| |

مینیاتور چیست ؟ چه تعریفی میتوان از این هنر داشت ؟
مینیاتور یعنی نقاشی اصیل ایرانی ما ایران را با مینیاتور می‌شناسیم  مینیاتور ما برگرفته از هنر شرقی است.چینی‌ها چیزهایی را در نقاشی ازما گرفته اند وما ایرانی‌ها هم چیز‌هایی را  از آنان اقتباس کرده ایم . زمانی که نقاشی در ایران رایج شد چون کشیدن چیزی را عین واقعیت توهین به خلقت می‌دانستند با الهام از طبیعت و تلفیق آن با فکرشان به ایحاد اثر پرداختند که در نتیجه مینیاتور که نقاشی مختص ایرانیان باشد خلق شد و از اینروست که در مینیاتور اغراق و مبالغه زیاد دیده می‌شود.

عدم استفاده از پرسپکتیو درمینیاتور و همچنین استفاده نکردن از رنگهای ترکیبی از خصوصیات مینیاتور است البته استاد فرشچیان این قانون را به هم زده اند. و یک نقاشی ایرانی را بوجود آورده اند که در آن رنگها ترکیبی هستند و در آن پرسپکتیو و آناتومی‌را می‌توان دید. البته استاد فرشچیان که شخصیت جهانی دارند مذهب را به مینیاتور آورده اند و به آن روح بخشیده اند و با این کار جایگاه خاصی را برای مینیاتور بوجود آورد اند ولی این سوال مطرح است که چرا نسل ما نسل جسوری نیست و متأسفانه درمینیاتور پیروی و تداوم تقلید زیاد است.چه طور می شود  از این تقلید رهایی یافت و یکسری طرح‌های جدید را خلق کرد 

نوشته شده در جمعه 10 خرداد 1392برچسب:,ساعت 22:44 توسط دبير هنر| |

 1.       امپرسیونیسم



یکی از سبک‌های هنری در تاریخ هنر، سبک امپرسیونیسم (دریافت‌گری) است.

این اصطلاح برای نخستین بار از عنوان نقاشی کلود مونه با عنوان «دریافت (امپرسیون) طلوع خورشید» اقتباس شد و همچون بسیاری از نام‌گذاری‌ها، به منظور هجو و استهزا آثار هنری مونه، به این اثر او اطلاق شد.

اما پس از وی، به تدریج این عنوان به سبکی خاص اطلاق شد که ویژگی‌هایی را در خلق اثر هنری مورد لحاظ قرار می‌داد. در ابتدا در سال 1874 م.، عده‌ای از نقاشان فرانسوی که مونه، سزان، دگا، رنوار و سیسلی از این دسته به شمار می‌آیند، نقاشی‌های خود را عرضه کردند و به عنوان سردمداران این سبک مطرح شدند.

سپس به تدریج عده‌ای دیگر از هنرمندان همچون ادوارد مانه، پیسارو و بازیل به این سبک پیوستند، به طوری که هنرمندان بزرگی که تعدادی از آنان، بعدها از بنیان‌گذاران سایر سبک‌های بزرگ هنری بودند به این جریان هنری پیوستند؛

                    نمونه اي از کارهای ادگار دگا نقاش معروف این سبک

                  


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392برچسب:هنر, سبكهاي هنر,ساعت 18:12 توسط دبير هنر| |

 

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392برچسب:عكس,عكس هاي هنري,ساعت 17:24 توسط دبير هنر| |


Power By: LoxBlog.Com

خدمات وبلاگ نويسان جوان

استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین

;font-size: 8pt ;TEXT-ALIGN: center ;font-family: Tahoma ;FONT-WEIGHT: bold ;}